De Beeldvormer

Als groeiend ondernemer kun je niet meer alles zelf doen. Je hebt wellicht nog geen marketingafdeling of een (groot) budget om een bureau in te schakelen. De tijd waarin we leven vraagt om authenticiteit en zichtbaarheid. Het medialandschap is ontzettend divers en vraagt veel tijd. Tijd die vaak niet beschikbaar is. 


Hoe richt je dan het beste je marketing en mediastrategie in? Ik heb hiervoor een aanpak ontwikkeld waarin ik samen met ondernemers - en het eventuele team - het verhaal van de organisatie vind, vorm en verbindt aan de juiste media en partners. Dit doe ik met mijn methode De Beeldvormer:

DeBeeldvormer1.png
Zakelijke presentatie

 

Stap 1 - Vinden 

In deze fase ontrafelen we het DNA van je merk nu jij dit niet meer alleen bent en ook anderen aan je merk gaan bouwen. We werken je merkpersoonlijkheid uit. Vragen die aan bod komen zijn: 

 

  • Wie ben jij als merk?

  • Waar sta je voor?

  • Hoe ziet dit eruit?

  • Wat is jouw merk DNA, je identiteit?

  • Voor wie ben jij relevant?

 

Wanneer jij dit als merk op orde hebt, kunnen we deze stap overslaan en duiken we direct in de vertaling van het DNA naar je merkverhaal.

Stap 2 - Vormen

In deze fase vormen we de kern van jouw verhaal, zodat iedereen (bureaus, externen, personeel) aan je merk kan bouwen op de juiste manier. Het hoe staat centraal: hoe vertellen we jouw verhaal het beste?

 

  • Wat zijn je kernboodschappen?

  • Hoe vertalen we dit in woord, beeld en middelen?

  • Wat zijn de kenmerken van jouw doelgroepen?

  • Waar wil je om bekend staan?

  • Waar zit de unieke kracht van jouw organisatie? 

 

We ontwikkelen samen de unieke toolkit die zichtbaarheid van jouw merk vergroot.

Stap 3 - Verbinden

Tenslotte verbinden we het merkverhaal aan de juiste media, zodat het bijdraagt aan een groeiende zichtbaarheid onder je doelgroep en je vaker in de media komt. We duiken hier in je doelen en stellen een mediamatrix op. Keuzes maken is in deze fase het belangrijkste. Wat gaan we concreet inzetten om ons merk op de juiste plek zichtbaar te maken? Ik werk hierin volgens het PESO-model waarin paid, earned, social en owned media centraal staan. 

 

Uiteindelijk gaat jouw (externe) team aan de slag met een authentiek verhaal, een creatieve toolkit en een passende mediastrategie. 

 

Kosten adviestraject De Beeldvormer: 4.500 euro.

 

Hiervoor krijg je:

  • 2 live werksessies waarin we bovenstaande stappen ontrafelen

  • Mediamatrix, inclusief contentthema’s en kernboodschappen

  • Half jaar lang (online) sparren, Q&A- en werksessies

  • 2x 1-op-1 sparren gedurende dit half jaar.

  • Helderheid in de authenticiteit van je merk waarmee jij je kunt onderscheiden

  • Toolkit die voor de lange de basis vormt voor jouw marketing en PR strategie

Interesse? Mail mij voor meer informatie!

Presentatie