top of page

Hoe ik een perspresentatie regelde en de klant ontbrak


Spontaan als ik ben regelde ik ooit een perspresentatie voor zo’n 10 lifestyle media. Redacties uitgenodigd, ruimte geregeld, presentatie gemaakt, perspakketten gereed, de koffie stond klaar. Er kon niets mis gaan. Alleen was er geen klant om de interviews te geven. Sterker nog: de klant wist van niks ... 


PR lessen uit de praktijk

Het eerste PR bureau waar ik werkte was Ketchum en een van mijn klanten was Douwe Egberts. Ik had de eer om op verschillende merken te werken, waaronder Pickwick en  Senseo en ik deed een stuk Corporate Communicatie. Destijds was Senseo nog niet lang op de markt en een grote hit. Met het apparaat had Douwe Egberts de markt opengebroken voor een heel nieuwe zetmethode, nieuws dus. Ook de media waren in die tijd nog relatief goed bereikbaar en redacties hadden meer tijd en bezetting. We scoorden dan ook de ene publicatie na de andere. Van lifestyle naar vakmedia, nieuwsmedia en weer terug. Ik zat er lekker in en pakte nog even door. Een perspublicatie bij een uitgever met de nieuwste smaak Senseo? Regelen we. En zo geschiedde. 


Ik regelde een groep journalisten van lifestyle media, zodat wij de nieuwste koffiesmaak konden introduceren. Dus zaten we op een goede dag in dat zaaltje, aan alle details gedacht en dronk ik met zo’n tien redacties koffie. Vol trots deelde ik na afloop de mediaresultaten met de klant, die aan mij teruggekoppelde:


“Toch jammer dat we dit niet wisten en niet zelf de interviews konden geven.” 


Oeps. 


Van fouten leer je het meest en iedereen maakt ze. In ons vak ben je extra kwetsbaar, omdat het zo zichtbaar is wat je doet. Ik heb hierdoor regelmatig getalenteerde vakgenoten zien vastlopen. Zonde! Daarom deel ik hier niet alleen de tops, maar ook de bloopers uit het PR vak. 


Waarover willen jullie iets weten? Wat is jouw grootste misser, oftewel: learning?



61 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page