Waarom 2021 mijn doelloze jaar wordt


2020 was voor mij een jaar dat aanvoelt als een roes terwijl er tegelijkertijd enorm veel gebeurd is mijn persoonlijk en zakelijk leven, net als voor iedereen.


Toen het jaar begon was ik er helemaal klaar voor. Meer dan ooit had ik mijn doelen duidelijk, een scherpe focus en privé stonden er ook allemaal leuke dingen te gebeuren. Veel werd er niet wat ik dacht dat het zou worden. En toch was alles precies zoals het moest zijn.


Vruchten plukken in de chaos

Nu ik zo terugkijk op het jaar zijn de vruchten overduidelijk. Door alle gekte heen heb ik juist heel veel kunnen bereiken op zakelijk gebied. Mijn visie om PR binnen organisaties een plek te geven door training en virtual PR & communicatiemanagement bleek naadloos aan te sluiten bij de ontwikkelingen van dit jaar en mijn online PR training kwam versneld op de markt. Ik had me voorgenomen om - in het kader van practice what you preach - minstens vier keer zelf een publicatie voor vakmedia uit te werken, dat werden er maar liefst 12 publicaties en 3 keer werd ik zelf geïnterviewd.


Daarbij was er een prachtige kans om parttime aan de slag te gaan als PR specialist bij Enviu, een organisatie die zich volledig richt op het ontwikkelen van circulaire bedrijven. Een missie die perfect bij mij past, nut heeft voor de planeet en als sociaal wezen vind ik het ook heerlijk om weer met een team samen te werken. Als klap op de vuurpijl sloot ik een prachtige succesvolle samenwerking met een van mijn ‘oude’ relaties.


De kracht van lokaal

Privé miste ik natuurlijk mijn dierbaren die ik veel minder zag, maar gelukkig is iedereen gezond gebleven! Toch ontwikkelden zich juist in deze tijd nieuwe vriendschappen in mijn directe omgeving en ontstond er een nieuwe vorm van betrokkenheid en hulp. Ondanks de soms praktische uitdaging heb ik juist enorm genoten van de vele tijd die ik met mijn dochters mocht doorbrengen. Wat een luxe! Het jaren ‘80 gezin sfeertje beviel ons wel. In mijn vak zag ik dat deze ontwikkeling zich doorzette in het mediagebruik. Ook daar neemt de kracht van lokale media enorm toe.


Doelen en doelloosheid

De grootste drive dit jaar was wel dat juist het weten wat je wilt je helpt om vooruitgang te houden en resultaat te boeken. Misschien niet in het tempo of op de wijze die je voor ogen hebt: maar door een duidelijke richting te hebben raak je in de chaos minder snel de weg kwijt en houdt jij je koers. Met een heldere visie weet je waar je naartoe terugkeert wanneer je wordt afgeleid door het leven en vooral: weet je wanneer en waarom je ook nee zegt. Je hoeft dus juist niet alles, want jij weet wat je wilt en wat daar wel of niet aan bijdraagt.


Voor de toekomst heb ik veel dromen, zo wil ik nog altijd eens een magazine publiceren of hieraan bijdragen. Voorzie ik een winkelconcept rondom duurzame cosmetica en lifestyle en wordt ik tenslotte museumdirecteur. Lijkt me geweldig. Maar om te beginnen is een museum als klant natuurlijk ook het einde!


Toch zet ik deze dromen nog even niet om in praktische stappen en doelen. Ik wil even een ‘doelloos’ jaar. Een jaar die ik gewoon wil bewandelen vanuit rust, zien wat er komt en verder bouwen aan de richting die ik insloeg in een tempo dat past bij het moment. Dit kan ook, omdat ik de afgelopen jaren zorgde voor een solide basis.


Online, offline en gezin

Ik wil me vooral richten op evenwicht in mijn gezin/werk-modus, mijn bedrijf zal nog meer virtueel en efficiënt worden waardoor ik nog flexibeler ben en meer klanten kan helpen met hun zichtbaarheid. Dat ik daarbij nog tijd vrij heb om het leven te leven en daarvan te genieten is voor mij de ultieme drijfveer.


Ik weet ook dat offline voor mij een must is voor een succesvolle samenwerking en zal dus ook toewerken naar een balans in off- versus online. Mijn drive is en blijft om verhalen en missies die relevant zijn en het waard zijn om te delen, op de juiste manier aan jouw publiek over te brengen.


Concrete doelen? Ach, wat zou er gebeuren als ik mij eens laat verrassen? Ik zie uit naar alle stories die ik samen met jullie de juiste media-aandacht geef.


Heb een gezond, gelukkig en aandachtig 2021!


Thea.



80 keer bekeken0 reacties
Contact
  • Black LinkedIn Icon
  • Black Facebook Icon
  • Black Instagram Icon
INFORMATIE

Thea van Unen

thea@levpr.nl

+31 6 45 07 22 25

© 2020 Thea van Unen. Created by Studio Lianne Koster.