Wat moet je doen voor een goede PR strategie?
- Thea van Unen
- 20 feb 2020
- 2 minuten om te lezen

Welke 5 stappen moet je op orde hebben om tot een goede PR strategie te komen?
Ieder merk wil aandacht - liefst gratis - en we willen daarbij het verhaal vertellen dat bij ons past, op een manier die natuurlijk aanvoelt. Wat moet je eigenlijk doen om tot een passende strategie te komen?
Bepaal je doel, wat wil je bereiken met PR? Is dit gericht op free publicity, reputatie, bereik, promotie of wil je juist je expertise laten zien?
Vind de kern van je bedrijf. Waarom doe je wat je doet? Waarin ben je goed en waar word jij blij van? Wat is je drijfveer en waarin liggen je passies? Wat is je onderscheidend vermogen? Als je deze kunt verwoorden in een aantal kernthema’s, heb je vaak al heel veel relevantie en onderscheidend vermogen te pakken.
Wie is je doelgroep, voor wie is dit relevant? Wie zit er op jouw merk en product te wachten? Je kunt zelf heel enthousiast zijn, maar weet je ook welke behoefte het opvult?
Maak tijd voor een mediascan en zoek uit waar de media over publiceren en wat en wie trending is op social media. Door de juiste kernthema’s te formuleren kun je aansluiten bij de interesse of problematiek die er leeft. Daarmee maak je jouw verhaal relevant.
Laat jouw unieke kennis en harde feiten aansluiten bij de tijdgeest en maak content die dit bewijst. DIt kunnen blogs of video’s zijn, social content of een nieuwswaardig persbericht. Vindt vooral de middelen die bij jou en je organisatie passen!
PR begint met zorgen dat jouw bedrijf klopt in elk detail. Je dienst of product, de inhoudelijke kennis, de vorm, de emotie en last but not least de mensen. Al deze dingen tellen bij elkaar op tot je doel: gevonden worden door degene die jij wilt bereiken!
Comentarios